Hoe gebruik je dit platform?

Vind alle antwoorden op je vragen over de werking van dit platform, inclusief handige tips.

Ik ontvang geen reacties

Geen reactie op mijn hulpvraag/hulpaanbod

Heb je hulpaanbod of een hulpvraag geplaatst en krijg je geen reacties? Misschien is het een idee om dan zelf via de website op zoek te gaan naar geschikte matches. Je kunt anderen een bericht sturen via de website om zo het contact op gang te brengen.

Geen reactie op mijn bericht 

Soms kan het zijn dat je iemand hebt benaderd en je nog geen reactie ontvangen hebt. Vervelend als dit gebeurt. Wij doen een aantal dingen om gebruikers te stimuleren zoveel mogelijk te reageren op berichten, ook al heeft degene geen interesse. Als een gebruiker een reactie heeft ontvangen op zijn/haar oproep, ontvangt deze persoon een e-mail in de mailbox met de vraag en de mogelijkheid hierop te reageren. Hiernaast sturen wij gebruikers die na drie dagen nog niet gereageerd hebben, altijd een herinnering. In dit bericht vragen wij of deze gebruiker nog even wil reageren. Ook de mogelijkheid om via de e-mail op een bericht te reageren, zonder in te hoeven loggen, zorgt voor een verhoging van het reactiepercentage.

Heb je zelf een reactie ontvangen, maar heb je geen hulp meer nodig of kun je niet helpen? Het is fijn als je toch even wil reageren. Zo weet de hulpvrager in ieder geval waar hij of zij aan toe is en kan er verder gezocht worden naar een geschikte match.

Het komt weleens voor dat iemand zich aangemeld heeft en later toch van gedachten verandert. Hier kunnen uiteenlopende redenen voor zijn. Zoals een plotselinge ziekte of er is geen hulp meer nodig. Krijg je na zeven dagen nog steeds geen reactie, dan ontvang je van ons ook een mail en dan kan je het beste op zoek gaan naar iemand anders.

Tips

We hebben een aantal tips opgesteld om de kans op reactie te verhogen. Je kunt deze tips gebruiken bij het schrijven van een bericht:

- Maak je bericht persoonlijk. De kans op een reactie wordt daarmee vele malen hoger.

- Geef in je bericht gelijk aan wanneer, hoe lang en hoe vaak er hulp nodig is. Meer duidelijkheid zorgt ervoor dat een gebruiker eerder weet wat te reageren waardoor hij of zij dit eerder zal doen. 

- Probeer lange lappen tekst te vermijden, zodat lezers niet afhaken.

- Veel organisaties hebben een telefoonnummer onderaan hun oproep staan. Bellen zorgt voor eerder contact!

 

Heeft dit artikel je vraag beantwoord?